čtvrtek 24. února 2011

Vlastní e-shop přes víkend

Určitě tento blog občas navštíví někdo, kdo plánuje, nebo prodává výrobky z Německa v ČR a přemýšlí, jak zvýšit jejich odbyt třeba po večerech při zaměstnání, nebo časem začít sám, když se bude dařit.

Po mých zkušenostech s podnikáním zpětně vidím, že dnes již nemá smysl budovat unikátní e-shop, protože náklady na jeho vývoj spolknou většinou tak vysokou částku, že je spousta lidí odrazena od celého záměru před začátkem, nebo poté, co mají platit první fakturu programátorovi. Navíc pro doladění vlastního naprogramovaného obchodu je nutné mít dostatek času.

Dnes se na to dívám úplně jinak. Zjistil jsem, že existuje spousta freewarových řešení na vytvoření vlastního e-shopu během víkendu. Začal jsem takto před pár lety např. s webem LisovanePalety.cz. Můj programátor neměl čas, protože pro mne pracoval na jiném systému, takže jsem si řekl, že by v tom byl čert, abych si nedokázal sám zprovoznit vlastní e-shop (programování jsem měl akorát v prvním semestru na vysoké škole a šla mi z toho hlava kolem). Musím říct, že to úplně intuitivní nebylo, ale když se ponoříte do světa Google, najdete všechno. V tom je kouzlo asi jakéhokoli podnikání - nevzdat to a mít dobrý pocit z úspěšného řešení, které jste sami vymysleli.

Dost dlouho jsem hledal, jak začít, až jsem stáhnul freeware nástroj Joomla, který jsem si nainstaloval v databázi a začal se prokousávat jednotlivými kroky. Potom mi došlo, že lze v Joomle nahrát hotový e-shop, který jsem si upravil podle potřeb. Je pravda, že první verze mi po večerech zabrala nakonec asi 14 dnů, ale měl jsem poprvé skvělý pocit, že jsem sám "naprogramoval" vlastní obchod téměř zadarmo.

Dokonce jsem tomu zpočátku věřil jen trochu. Jenže když se dnes ohlédnu a vidím, že se těchto speciálních palet objednává tisíce kusů, důvěřuji tomu čím dál víc a dokonce si i občas najdu čas, abych něco zase trochu vylepšil:)

Jestli tedy přemýšlíte, že byste někdy chtěli začít, až na to bude vhodná doba, mělo by to být třeba dnes večer.

0 komentářů:

Okomentovat