pátek 19. srpna 2011

Převody českých korun na eura

Dostal jsem už před časem tip od jednoho stálého zákazníka na nákup eura pro dobíjení účtu v Německu přes Akcentu, takže jsem uzavřel u Akcenty smlouvu a začal nakupovat. Mám za sebou teprve první transakce, takže jen málo zkušeností, ale v podstatě to lze shrnout takto:

Příklad:

250 EUR nakupuji 11. 8. 2011 a posílám na účet do Německa takto:

Česká spořitelna (kurz prodej: 24,554): 6.138,50 CZK
Poplatek za odeslání platby do SRN: 220,00 CZK
(1% z částky, min. 220,00 CZK, max. 1500,00 CZK)

Akcenta (kurz prodej: 24,290): 6.072,50 CZK
Poplatek za odeslání platby do SRN: 60,00 CZK

Akcenta je obchodník s devizami dnes již licencovaný ČNB.

Operátor Vám online mění každé cca 2 minuty kurz, který buď přijmete, nebo nepřijmete. Nejpozději druhý den však platbu musíte složit v českých korunách na účet Akcenty (účty mají snad u většiny českých bank). Docela si mi to začíná líbit, za bankovnicví a za provoz neplatím. Myslím, že by to mohlo být řešení pro uživatele Mailboxu, kteří mi píšou, že si jezdí dobíjet eura do Německa osobně...

Btw: Zase jsme u těch poplatků českých bank...

0 komentářů:

Okomentovat