středa 8. února 2017

eBay-kleinanzeigen.de jako alternativa k eBay.de

Pravděpodobně největší klasicky inzertní server v Německu je eBay-Kleinanzeigen.de. Ať už hledáte díly na veterány, boty pro děti, nebo domek na pláži v Itálii.

Používám jej několik let, když opravdu už nemohu sehnat nějakou součástku, která se nevyrábí, nebo jinou specialitu. Spousta lidí v Německu vlastní apartmány po celé Evropě, takže je toto i alternativa pro hledání krátkodobého nájmu, kterých na eBay není zase tolik kvůli poplatkům. Inzerovat lze na tomto serveru zdarma. Zjistil jsem, že i spousta Čechů na této inzerci již prodává a to i včetně firem.

Je nutná jen krátká registrace a myslím si, že e-maily s koncovkou .cz nejsou podporovány. Mne se to kdysi nepodařilo s .cz doménou. Komunikace pak probíhá už velmi jednoduše, napíšete prodejci zprávu, že máte zájem o artikl. Mnoho lidí Vám dokáže nabídnout i platbu přes PayPal kvůli rychlosti. Pokud si nejste jisti prodejcem, doporučuji platbu přes PayPal provést. Stalo se mi v jednom případě, že prodávající nekomunikoval po zaslání peněz převodem - resp. po 14 dnech stále každý den dle svých slov posílal peníze zpět. Napsal jsem tehdy krátké online trestní oznámení v jeho městě, odkud pocházel a poslal jsem mu číslo jednací, aby potvrzení transakce ukázal přímo vyšetřujícímu komisařství. Myslím, že druhý den jsem měl peníze již na účtu a oznámení jsem stáhl. Stejně ale počítejte s tím, že většina transakcí bude spíše převodem. Dá se řídit i tím, jak je dlouho prodejce registrován.

0 komentářů:

Okomentovat