pondělí 31. ledna 2011

Přeprava zásilek z Německa přes Mailboxde.cz

Službu Mailboxde.cz jsem založil, protože mi vadily vysoké náklady na přepravu menších balíků z Německa do ČR. Respektive s nimi nebyli spokojeni zákazníci mé přepravní služby Dokládka.cz. Dlouho mi vrtalo hlavou, jak ČR a západní EU propojit, ale pořád mne nic moc nenapadalo. Jezdil jsem často na kole do Německa navečer po práci a snad pokaždé jsem si říkal, že by se bez problémů mohla tato příhraniční oblast propojit jakoukoliv formou a to, i kdybych ty nejmenší dopisy a časopisy měl několikrát týdně odvézt sám do ČR, aby se přepravné zbytečně nenavýšilo.

Občas si nechávám posílat nějaké náhradní díly na kolo, nebo notebook přes eBay.de, ale prodejci často zboží do ČR vůbec nezasílají, takže jsem to řešil posláním ke známým v Německu apod. Jenže to přeci řeší více lidí a stálé řešení to být nemůže. Dojel jsem někdy v září do jednoho skladu v Německu, kde jsem se dohodl na dobrých podmínkách spolupráce a se svým programátorem jsme napojili na náš starý přepravní systém tuto novou službu. Nenapadlo mne nic jiného, než službu nazvat Mailboxde.cz, takže jsem registroval doménu a začal pracovat. Docela paradoxem je to, že oficiálně o službě píšu až dnes sem na blog, ale první zásilka včetně dopravy do ČR odcházela už před 10 dny... Předtím jsem o službě řekl snad jen svému známému a ten po mne chtěl okamžitě přidělit schránku. Každý měsíc mu do skladu začalo chodit asi 15 balíků měsíčně a s dalšími uživateli nás tlačil, abychom službu co nejdříve automatizovali.

Systém stále ladíme, ale zásilky přes systém přijímat a odesílat už umíme. Klidně mi napište na můj mail, jestli budete chtít službu začít využívat: ondrej.krabs@mailboxde.cz, nebo si založte zrovna schránku zdarma zde. Cílem je, aby služba pomohla při importu z Německa, takže prozatím exportní směr z ČR moc neplánuji.

0 komentářů:

Okomentovat