úterý 23. října 2012

Nejlevnější Amazon Kindle za 79 EUR

Loni jsem psal, že se Kindle prodává na Amazon.de za 99 EUR a neuplynulo snad ani 10 měsíců a koupili jsme si nedávno druhý Kindle na čtení za 79 EUR (1968,- Kč) včetně poštovného po Německu. Když bych to měl zhodnotit po roce, tak pro ty, co rádi čtou, je to výborná investice. Spousta knih je dnes už i česky (např. na Kosmas.cz) a pokud vás hlavně zdržuje hledání ve slovníku a chcete číst v jiném jazyce, součástí Kindlu je anglický i německý výkladový slovník (např. OXFORD, ale tuším, že i obdobná americká verze). Už jen samotný slovník (který v originále stejně nikam vzít na cestu nemůžete), tak se pohybuje okolo 400 - 600 korun. Mne to přijde jako největší výhoda Kindlu. Normálně se ke čtení v angličtině nebo němčině moc nedostanu, ale takto mám motivaci (když už jsem si jej tedy koupil) si na Amazonu stáhnout knihu a přečíst si ji. Hlavně si kurzorem přijedu ke slovu, které třeba neznám a ve spodní části se mi zobrazí výklad podle slovníku (v AJ, NJ, případně další jazyky). Cenově se knihy pohybují průměrně okolo 5 - 8 EUR, klasiku bez autorských práv si stáhnete na Amazonu zdarma, prohlížíte si ji přímo v Kindlu přes wifi. V Německu je nyní plánován nějaký projekt na půjčování knih do Kindlu. Dokonce je možné půjčit knihu z jednoho Kindlu do druhého, ale to jsem ještě nezkusil. Amazon vydal v poslední době celou sérii Kindlů, ale jsem dost konzervativní a různé přídavné funkce by mne spíše od čtení odrazovaly, takže máme doma jen základní verze. Když je nejhůř, lze si na něm přečíst e-mail také, případně i jednoduše odepsat. Skutečně jen nouzové řešení, ale když to shrnu - je to malý technický zázrak. Text a obraz je téměř stejný jako kniha - jedná se o speciální technologii elektronického inkoustu - obrazovka nevyzařuje. Určitě najdete i lepší recenze na internetu, jeden náš zákazník píše i rozsáhlý web o Kindlech se zajímavými informacemi, takže pokud ještě nemáte pro rodiče, ženu, přítelkyni, sebe, nebo třeba prarodiče dárek k Vánocům, popřemýšlejte. Loni jsme takto darovali Kindle rodičům a i když jsme měli se ženou obavy a po rozbalení se dostavila otázka ,,Co to je?", tak Kindle ani po roce neomrzel. Vlastně je to i důvod, proč jsme si koupili druhý...

0 komentářů:

Okomentovat