čtvrtek 8. listopadu 2012

Nastavování výše poplatků

Uvažuji občas, za jakou cenu vždy stojí např. snížení, nebo zvýšení poplatků, pokud má firma být prosperující třeba i za deset let. Když jsem zakládal sklad v Německu, znamenalo to prokazovat finančnímu úřadu, že se firma uživí a má dostatečný kapitál na to, aby mohla fungovat a nebyla ve ztrátě. Firma jinak nezíská daňové číslo. V Německu je toto hodně jiné oproti České republice. Kontroly z finančního úřadu jsou často jen telefonické, ale relativně pravidelné. Je potřeba mít vše v pořádku, a když jste z Čech, tak radši dvakrát :) Jen na samotné zpracování daní z příjmů daňovým poradcem se musí dopředu ušetřit. Přiznání podává snad úplně každý, i když je zaměstnanec. Každý má svého daňového poradce. Já mám daňového poradce z Drážďan, se kterým jsem dost spokojený, je sice na české poměry dvojnásobně drahý, ale na ty německé je levný. Když chci zaměstnat člověka ve skladu v Německu, musím mu zaplatit zhruba troj až čtyřnásobek toho, co v ČR, aby měl uhrazenou jen minimální mzdu. Pracovat za minimální mzdu samozřejmě příliš populární není, takže je potřeba si připravit trochu více. Podobné je to např. se zdravotním pojištěním. Když se rozhodnete podnikat v Německu, připravte se na to, že se nedá začít jen tak úplně z ničeho. Třeba jen vyměřovací základ pro výpočet záloh na zdravotní pojistné u AOK (státní pojišťovna) jsou zhruba dva tiscíce eur. Minimální záloha pak činí v přepočtu něco mezi sedmi a osmi tisíci korun měsíčně. Státní správa podle mne funguje skvěle. Je to ale vždy něčím vykoupeno. V ČR občas nadáváme, ale na druhou stranu to není tak zlé...

0 komentářů:

Okomentovat