Před dvěma lety naši německou firmu informoval australský finanční úřad, že od července 2018 budeme muset vybírat daň ze zboží nižší hodnoty za australské příjemce ještě před odesláním zboží z Německa, protože si všimli, že přesáhneme určitý obrat. Měl jsem z toho docela hrůzu, jak to všechno zpracujeme a že budu muset trávit týden v Austrálii, než pochopím australské GST (Goods and Services Tax). Musím říct, že mě tamní systém dal nakonec pořádnou lekci, jak lze některé věci dělat jednoduše. Kupodivu jsme vše zvládli připravit a naprogramovat podle zadání australského daňového úřadu (ATO) a v termínu vše spustili. Zásilky do Austrálie jsou nyní odbavovány australskými celníky skutečně velmi rychle a následně doručovány v rekordních časech. Myslel jsem si, že s tím budou mít problém hlavně samotní koncoví zákazníci, ale to se vůbec neděje, zaplatili by daň v Austrálii tak i tak. ATO jim výměnou za to mnohem rychleji odbaví zásilku.
Co bych chtěl ale vyzvvihnout je systém komunikace, který ATO nastavil. Zhruba 12 dnů před termínem přiznání mi přijde notifikační e-mail v této formě, abych nezapomněl podat přiznání k DPH:
Celý systém je pak velmi propracovaný, hlavně po té user friendly stránce. Vyplňujeme akorát sledovaný obrat hodnot zboží, vyplníme tedy jedno políčko a nakonec se mne ATO dotáže, zda chceme platit kartou nebo převodem. Opravdu nemohu říct ani popel a nevadí nám tato administrativa navíc, pokud pomůže zákazníkům v Austrálii.
0 komentářů:
Okomentovat